Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018

Τι σημαίνει κουβαλώ ΕΞΟΛΟΚΛΗΡΟΥ την ευθύνη


Σ’ ένα παλαιότερο κείμενο έβαλα ένα σκίτσο του αρκα, όπου δείχνει ένα ζευγάρι φορτωμένο με πράγματα παραλίας (ομπρέλα, κουβαδάκια κλπ.) και λέει ο ένας στον άλλο: Το παιδί το πήρες; Κι απαντά ο άλλος: Νόμιζα ότι το πήρες εσύ!

Είναι ξεκαρδιστικό, άλλο τόσο όμως είναι και για να κλαις! (Κλαυσίγελος, που λέμε.)

Το ζευγάρι λοιπόν του αρκα ΜΟΙΡΑΖΕΤΑΙ την ΙΔΙΑ ευθύνη…. ΚΑΤΑ ΤΟ ΗΜΙΣΥ! Κατά το ήμισυ σημαίνει ένα κομματάκι της ο ένας κι ένα κομματάκι της ο άλλος.

Στο βιβλίο PADI (για τις καταδύσεις), έχει την εξής ερώτηση (αφορά τις εξετάσεις):

(«Σύστημα ανά ζεύγη» είναι το δεν πας για κατάδυση μόνος σου, πάντα δύο άτομα, και δεν απομακρύνεται ποτέ ο ένας από τον άλλον. Η ερώτηση: )  

Το σύστημα ανά ζεύγη είναι ευθύνη:

α) δική μου
β) του divemaster – αρχηγού της κατάδυσης
γ) του ζευγαριού μου
δ) δεν είναι κανενός

Φαντάζομαι είναι εύκολο για τον καθένα να βρει τη σωστή απάντηση. Στην (βαθύτερη) κατανόησή του έχουμε ένα μικρό πρόβλημα, ακόμα μεγαλύτερο στην εφαρμογή του.

Όλοι το ίδιο βιβλίο διαβάζουμε για να πάρουμε το πτυχίο. Αυτό σημαίνει ότι ΚΑΙ εγώ θα μάθω ότι είναι δική μου η ευθύνη, αλλά ΚΑΙ το ζευγάρι μου (αυτός με τον οποίο καταδύομαι). Όλοι λοιπόν μαθαίνουμε το «ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΕΥΘΥΝΗ». Ποιος είναι ο σκοπός;

Φαντάσου σε μία κατάδυση να ξεχάσουμε πχ να γεμίσουμε τις μπουκάλες. Και να πει ο ένας στον άλλον: γιατί δεν τις γέμισες;;;; Και να απαντήσει ο άλλος: εγώ να τις γεμίσω;;; εσύ γιατί δεν τις γέμισες;;;; Και να ξαναμανααπαντήσει ο πρώτος: γιατί εγώ; εσύ έπρεπε να το σκεφτείς! Και ξανά ο άλλος: Εγώ έκανα το τάδε, και το τάδε, και το τάδε, εσύ τι έκανες; Κι άλλος πάλι να πει: εγώ έκανα πιο πολλά!!!!! Έκανα το δείνα, και το δείνα, και το δείνα!!!! Και πάει λέγοντας…. Το είδος των ΑΤΕΡΜΟΝΩΝ συζητήσεων ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΜΑΣ έχουμε κάνει χιλιάκις στη ζωή μας!!!

Αυτό λοιπόν το ατέρμονο αφορά στο μισάδιασμα της ευθύνης. Ποτέ κανείς δεν φταίει, πάντα και μόνο οι άλλοι!!

Και το πονηρό μου…. Κατά μία έννοια - όπως το δεις δηλαδή -, ΒΟΛΕΥΕΙ αυτόν που κουβαλά το κομματάκι της. Δες τώρα την άλλη: ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΖΩΗ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ!!!!! Αν αφήσεις στον άλλον (σε όποιον άλλον) την τύχη της έκβασης αυτού (του ό,τι) έχεις ορίσει να συμβεί στην ΔΙΚΗ ΣΟΥ ζωή, αυτό σημαίνει ότι ο άλλος μπορεί να κάνει ό,τι θέλει! Κατά το γούστο του!! Που σημαίνει ότι θα ορίσει ΕΚΕΙΝΟΣ τι θα συμβεί ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΖΩΗ! Ένας άλλος, κατά το γούστο του! Ε, να είσαι σίγουρος ότι ποτέ δεν θα είναι για το συμφέρον σου. Τον κώλο του κοιτά ο καθείς, όπως ΠΟΛΥΥΥΥΥΥΥ καλά γνωρίζουμε, καθότι ζούμε σήμερα!

Πάμε στον αντίποδα, στην εξολοκλήρου ανάληψη της ευθύνης: Φεύγω να πάω στη μάνα μου την κόρη μου, ο γιος μου σπίτι. Είχα υπολογίσει ότι 12.30 έπρεπε να ξεκινήσουμε για κατάδυση. Εγώ καθυστερώ γιατί με κάτι έμπλεξα. Έπαιρνα τηλέφωνο να πω στον γιο μου να ετοιμάσει τα πράγματα για να περάσω σφαίρα να τον πάρω, το τηλέφωνο το είχε κλειστό. Φτάνω σπίτι και δεν είχε ετοιμάσει τίποτα.

Άδραξα την ευκαιρία (πρωτότυπο) να αναδείξω το θέμα - επειδή χρειαζόμαστε να το ξέρουμε για τις εξετάσεις, όχι τίποτε άλλο 😂. Και του είπα: Το εξολοκλήρου η ευθύνη σημαίνει ότι παρακολουθείς την ώρα, υπολογίζεις πόσο θα κάνουμε για να πάμε, ξέρεις ακριβώς πότε πρέπει να φύγουμε, βλέπεις ότι το ζευγάρι σου καθυστερεί, τηλεφωνείς για να τον ενημερώσεις, αν θα αργήσει, αρχίζεις κι ετοιμάζεις τα πράγματα. Κι όλα αυτά τα κάνεις χωρίς κάποιος να σου το πει!!! Σαν κάτι ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ!

ΚΑΙ….. (υπάρχει και μία πρόσθεση, την οποία όλη μου τη ζωή ΔΕΝ ΤΗΝ ΗΞΕΡΑ. Την ξέρω όμως σήμερα, οπότε και την κοτσάρω:)

Στην περίπτωση τώρα, του λέω, που το ζευγάρι σου - είτε από την αρχή, είτε με τον καιρό -, από την δική σου υπεύθυνη στάση ΕΠΑΝΑΠΑΥΤΕΙ!!!!!! ΒΟΛΕΥΤΕΙ δηλαδή με σένα, επειδή ΠΡΟΝΟΕΙΣ! και λόγω της επανάπαυσής του αυτής, εσένα φορμάρει! Τουτέστιν, αυτός χαλαρός, δεν τρέχει μία, ο Απόστολος θα τα θυμηθεί, ο Απόστολος θα τα κάνει όλα και δη σωστά, ο Απόστολος είναι άξιος, όλα τα μπορεί, ας απολαύσω εγώ με την άνεσή μου το ντάντεμα, μιας και είμαι ΑΝΗΛΙΚΟΣ!!!!! (Κάτι σχετικό άσχετο να πω εδώ: αυτός που θέλει αυτού του είδους το ντάντεμα, ο ανεύθυνος δηλαδή, πιο συγκεκριμένα αυτός που μισαδιάζει την ευθύνη, δεν έχει ξεμπερδέψει με τα παιδάτα του βιώματα!!! Τα παιδάτα μας βιώματα έχουμε πει ότι είναι ΧΡΩΣΤΟΥΜΕΝΑ!! Χρωστάμε στον εαυτό μας την παιδική μας ηλικία, επειδή κάποιος ή κάτι μας την έκοψε απότομα, κάποιος μας ήθελε ώριμους πριν γίνουμε έτοιμοι, πριν χρειαστεί. Που αυτό επιπροσθέτως σημαίνει ότι ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΜΕ ΕΞΟΛΟΚΛΗΡΟΥ, νοούμαστε ΜΩΡΑ! Όσο χρονών και να πάμε! Στο θέμα….)

Αυτό που έχεις την επιλογή (όχι απλή επιλογή, έχεις ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ) να κάνεις, στην περίπτωση που το ζευγάρι σου σού πασάρει και την ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΕΥΘΥΝΗ να κουβαλάς, την ευθύνη ΚΑΙ της ΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ζωής, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ να αδιαφορήσεις κι εσύ!!!! Γιατί πάλι θα πεθάνεις χωρίς αέρα στον βυθό, και πάλι ΕΚΕΙΝΟΣ ΘΑ ΣΕ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΧΑΣΕΙΣ ΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ! (τον κάνεις μάγκα ουσιαστικά). Αυτό λοιπόν που ΕΧΕΙΣ την επιλογή να κάνεις είναι………………….. ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΠΑΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΓΙΑ ΚΑΤΑΔΥΣΗ!!!!!!

Να βρεις άλλον μάνα μου! άλλον, ΑΝΤΑΞΙΟ ΣΟΥ! Αντάξιος σημαίνει ζευγάρι που έμαθε το ΙΔΙΟ με σένα μάθημα, που σημαίνει ότι ξέρει ότι η ευθύνη δεν μισαδιάζεται, είναι αποκλειστικά, εξολοκλήρου, δική του!!

Και στην περίπτωση που ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΤΕΤΟΙΟΝ (ο ψήλος στα άχυρα, που λέμε), τότε…. να προτιμήσεις το μόνος σου!! (Λιγότερες πιθανότητες έχεις να πεθάνεις, κι ας είναι απείρως επικινδυνότερο.)

(Τα κορόιδα τελειώσανε, λέω εδώ. Κούνα τα χεράκια σου, λέει η Ιστορία!!! ΚΑΙ… όλη μαζί η πλάση σού λέει: ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΟΥ!!!)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου