Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2016

Το αδύναμο σημείο και πώς μπορεί ο καθένας, αν το βρει, να σε χειριστεί



Η κόρη μου είναι 2 χρονών. Τον τελευταίο μήνα μού κάνει κόνξες στο φαγητό. Σκέφτηκα ότι μπορεί να βαρέθηκε τα ίδια και τα ίδια, της έφτιαξα άλλα, δεν έτρωγε. Μετά σκέφτηκα ότι θέλει να τρώει μόνη της, την άφησα, πάλι δεν έτρωγε. Μετά σκέφτηκα ότι μπορεί να έχει κάποιο πρόβλημα υγείας, κάτι με το στομάχι της ή στα ούλα της και την πήγα στον γιατρό. Ο γιατρός την εξετάζει, λέει δεν έχει τίποτα. Γιατί δεν τρώει; Λέει… είναι ΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟ! Οι κόνξες της κόρης μου είναι κόλπο της χειριστικό!

Να σημειώσω κάτι σημαντικό. Δεν έχω κανένα άλλο άγχος με το μεγάλωμά της, αγχώνομαι ΜΟΝΟ για το φαγητό. (Κι έχω σοβαρό λόγο που αγχώνομαι, δεν της κάνω εμβόλια και θέλω να παίρνει πολλές βιταμίνες για να έχει γερό ανοσοποιητικό. Κι ο λόγος που αγχώνομαι είναι γιατί φοβάμαι. Φοβάμαι μην πάθει κάτι, αλλά -ακόμα χειρότερα- φοβάμαι ότι αν πάθει θα πρέπει να σηκώσω τις ενοχές για την επιλογή που εγώ έκανα για εκείνην, χωρίς να την ρωτήσω. Το ανέπτυξα γιατί είναι σημαντικό: Ο καθένας που φοβάται έχει σοβαρό λόγο! Ο καθένας που δεν θέλει να χάσει κάτι έχει σοβαρό λόγο! Ο καθένας που δεν αντέχει να σηκώσει ενοχές έχει δίκιο που δεν μπορεί!)
Η κόρη μου λοιπόν το κατάλαβε, βρήκε την αχίλλειο πτέρνα μου και με πάτησε, με σκοπό να με χειριστεί!

(Παρένθεση: Με μία πρώτη ματιά βγαίνει το συμπέρασμα ότι ο άνθρωπος από τη φύση του έχει την τάση να επιθυμεί να χειριστεί τους άλλους. Υπάρχει όμως και μια δεύτερη ματιά. Ο άνθρωπος που νιώθει/ξέρει την αδυναμία του!! έχει την ανάγκη να χειριστεί, ώστε/για να επιβληθεί στους άλλους! να επιβληθεί στους άλλους εκείνους που θεωρεί ισχυρότερους! εκείνους που θεωρεί ότι κινούν τα νήματα της δικής του ύπαρξης! εκείνους από τους οποίους εξαρτάται!! Το συμπέρασμα αφορά όλους όσους χειρίζονται ώστε/για να επιβληθούν στους άλλους: Χειριστικό κάνει κάποιον η ανισχυρότητά του -βλ. δυνάστες.)

Στο ζητούμενο: Την αχίλλειο πτέρνα σου μπορεί να την βρει, αλλά και να καταφέρει, χρησιμοποιώντας την, να σε χειρίζεται, ακόμα κι ένα δίχρονο!!

Ο φόβος, η αδυναμία, εκεί που πονάς, τα μυρίζεται ο οποιοσδήποτε, και μπορεί ο οποιοσδήποτε όποτε το θελήσει, χρησιμοποιώντας τα, να σε γονατίσει.

Η λύση είναι: Να μην έχεις αχίλλειο πτέρνα. Ναι, κάτι μας είπες τώρα (θα μου πεις).

Πώς γίνεται/καταφέρνεται: (Αρχικά να πούμε ότι χρειάζεται πολύ και σκληρή και επίπονη και εστιασμένη/σταθερή, εσωτερική δουλειά για να επιτευχθεί)
Ο 1ος τρόπος είναι η σιγουριά: Η γιατρός μού είπε ότι για να λύσω το πρόβλημα πρέπει να την αφήσω νηστική. Αν δεν θέλει δεν θα τρώει. Δεν θα τρώει τίποτα όμως, μόνο γάλα όταν ξυπνάει και πριν κοιμηθεί.
Αυτή η λύση για μένα είναι ό,τι χειρότερο, με την έννοια ότι μεγαλώνει τους φόβους μου. Τους φόβους που ευθύνονται για τη δημιουργία του άγχους μου. Του άγχους που ευθύνεται για την αχίλλειο πτέρνα μου.
Για να υπερβώ τους φόβους μου ώστε να αντέξω και να εφαρμόσω την λύση, σταθερά, χωρίς πισωγυρίσματα (να προσθέσω: ο γιατρός είπε ότι αν δεν αντέχω να το τραβήξω όσο χρειαστεί -μέχρι να γυρίσει η κατάσταση-, να μην το αρχίσω! αν δεν το κάνω σταθερά θα φέρει πολύ χειρότερο αποτέλεσμα). Για να το αντέξω λοιπόν, με βοήθησε η σιγουριά. Επειδή ήταν σίγουρο ότι δεν συντρέχει κάποιος άλλος λόγος, αλλά/και επειδή είμαι σίγουρη ότι είναι λάθος να την αφήσω να με χειρίζεται.
Αν είσαι σίγουρος ότι κάνεις το σωστό μπορείς να αντέξεις όποια κούραση, όσο κόπο, και να διώξεις κάθε φόβο.

Ο 2ος τρόπος είναι να έχεις κάποιον λόγο ισχυρότερο των φόβων σου:  
Πες ότι ο φόβος μου είναι να μην χάσω το σπίτι μου, ή τη δουλειά μου. Αυτή είναι η αχίλλειος πτέρνα μου, όπου ο καθείς (ακόμα κι ένα δίχρονο) και μόνο να υπαινιχτεί ότι θα μου τ’ αρπάξει, με πατάει κάτω. Ο καθένας μπορεί, χρησιμοποιώντας τον φόβο μου, να με χειριστεί και εν τέλει  να μου επιβληθεί.
Ένας ισχυρότερος των φόβων λόγος για να αντέξεις -την σκληρή εσωτερική δουλειά που απαιτείται για να καταφέρεις να τους πατάξεις-, είναι ο «Δεν θέλω κανείς να μπορεί να με χειρίζεται».
Όταν το να μην μπορεί κανείς να σε χειρίζεται γίνει σημαντικότερο κι από το να χάσεις το σπίτι σου ή τη δουλειά σου (αυτά που ευθύνονται για την αχίλλειο πτέρνα σου), τότε.. δεν θα έχεις -αχίλλειο πτέρνα.


(τη φωτό την βρήκα εδώ)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου